close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהפכת האנרגיה הירוקה בישראל

מערכת שורשכו תמוז, תשעד24/07/2014

היכן נמצאת ישראל ביחס למהפכת האנרגיה הירוקה בעולם?

תגיות:

אנרגיה ירוקה היא דגש עליו שמים את האצבע בשנים האחרונות בישראל ובעולם בכלל, אנרגיה ירוקה הוא מושג לחשמל המופק בדרכים אשר גורמות נזק מזערי עד אפסי לסביבה, דרכים שחוסכות כסף וחומרי גלם כגון: הפקת חשמל באופן סולארי, אנרגיית רוח ואנרגיית מים.

ישראל היא אולי אחת המדינות המובילות בתחום הפיתוח של אנרגיה סולארית בעולם כולו, הפקת אנרגיה מסוג זה מונעת את פליטת הפחמן הדו- חמצני שמגביר את אפקט החממה ( עיקר הפקת החשמל כיום מתבצע על ידי שריפת דלק שכן גורם לפליטת פחמן דו- חמצני בהיקף די משמעותי וגדול ).

ישראל מובילה או משתרכת מאחור בנושא זה ביחס לשאר העולם?
ובכן כמו שכבר ציינו קודם לכן ישראל היא אחת המדינות המובילות בתחום הפיתוח וחקר של הפקת החשמל הסולארית, חברות ישראליות עושות חיל בכל רחבי העולם בנושא זה כאשר הן פועלות ומוכרות את הידע ואת מוצריהם בכל רחבי העולם, אך באופן די מוזר דווקא באופן היישום של שיטה זו בארץ קיימים פערים גדולים בין מה שאפשר להפיק מהשמש הישראלית לבין מה שאכן קורה בפועל.

הסיבה העיקרית לכך מצויה בבעיות בירוקרטיה ועמדות חוזק של ארגונים שונים שמרוויחים מהמצב הקיים, ישראל יכולה לחסוך כסף רב בתהליך הפקת החשמל וכמובן גם לשפר את איכות הסביבה בצורה משמעותית.

כנסים בינלאומיים בנושא אנרגיה ירוקה כאן בארץ
כיאה למדינה מובילה בתחום המחקר והפיתוח בתחום האנרגיה הירוקה ישראל גם מארחת בתחומיה כנסים בינלאומיים בתחום מידי שנה כמו לדוגמא כנס אילת אילות שיערך בדצמבר 2014 בעיר אילת כאשר כל החברות, החוקרים, המפתחים והמשקיעים המוכרים והגדולים ביותר בתחום ינכחו בכנס ואפילו חלק מהם יעלה לנאום ולהציג את זווית ראייתו וחידושים מהפכניים.

מהן האפשרויות להפקת אנרגיה ירוקה?
ובכן כבר ציינו קודם לכן, אנרגיה ירוקה ניתן להפיק באמצעות אור השמש, מים ורוח, את הפירוט על כל אחד מהם נסביר מיד.

· אנרגיה סולארית- שיטה זו עושה שימוש במתקנים מיוחדים הממירים קרינה אלקטרומגנטית המגיעה מהשמש לחשמל ממשי.
· אנרגיה המופקת ממים- בשיטה זו החשמל מופק באמצעות כוח המים שמניע למעשה סוג של טורבינה עוצמתית שמייצרת חשמל כתוצאה מהפעולה הזו.
· אנרגיה המופקת מרוח- הפקת אנרגיה זו למעשה די דומה לאנרגיית המים, רק שבמקום שהטורבינות יסתובבו על ידי כוח המים עושה שיטה זו שימוש בכוחה של הרוח.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה